PREDMET
Obstajajo povezava, valovna dolžina in privlačnost. Obstajajo barva, svetloba in oblika. In potem obstajajo odnosi, spone in vezi. Rumeni fotoaparat združuje vse to. Njegova zgodba pripoveduje o prijetnem pomladnem popoldnevu tistega leta, ko je bil izdelan, o določenem geopolitičnem trenutku, ko je zavel svež veter in prinesel svetle, samozavestne in pogumne čase, o nekakšnih mitoloških vratih, ki vodijo v vse jutrišnje prihodnosti. Razpotje. Darilo, obremenjeno s težo neizrečenih obljub, je postalo sredstvo za ovekovečenje predmetov, ki živijo v svetu ljudi. Kamni, drevesa, oblaki. Rekonstruirana prisotnost fotoaparata v razstavi simbolično, a brezplodno ponavlja valovno dolžino, ki je sam ni zmožen poustvariti. Služi le kot sredstvo za priklic spomina in biografski podatek o umetnici. Morda je Rumeni fotoaparat, tako kot tudi Rumena podmornica in Rumena opečnata cesta, le orodje za popotovanje skozi prostor in čas – preko širjave spominov in domišljije, v globine prikritega jaza in onkraj njega, v temačne globine neznanega – mimo konstruktov in definiciji, ki nas želijo vezati nase.
UMETNIK / UMETNICA
Arven Šakti Kralj Szomi (1974) je študirala na Leeds College of Art and Design, diplomski študij umetnostne prakse in sodobne kritične teorije je končala na Goldsmiths’ College University of London, magistrski študij videa in fotografije pa na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. V svojem delu se posveča govorici podobe, prek fotografskih postopkov raziskuje podobotvorje, ki v sebi nosi intimno zgodbo in večplastno pripoved, ki jo je moč brati na različne načine. Pogostokrat se dela Kraljeve osredinjajo na predmete in tiste skrite zgodbe, ki nam jih skušajo povedati, načine prikazovanja in reprezentacije umetniškega dela ter vprašanja verodostojnosti fotografije. Med njenimi nedavnimi projekti pri nas beležimo obsežno pregledno razstavo fotografskih del, ki temeljijo na predmetih, ter serijo del, ki izostruje pogled na otroka v raziskovanju medsebojnega odnosa med intimnim in javnim. Po kriterijih izjemnosti na Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije ima status samostojne fotografinje ter redno razstavlja doma in v tujini.